Friday 6 August 2021

Dunia dilanda Covid-19

 Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. 

Last posting dlm blog ni adalah pada tahun 2015. Gila lama tak jenguk. Itu pon masa tu aku masih kerja di Pusat Internet 1 Malaysia lagi. Masa tu masih guna nama 1 Malaysia sebab Perdana Menteri masih lagi Dato' Seri Najib, lepas tu PM kita tukar kepada Tun Mahathir balik. Now, Tan Sri Muhyiddin, itu pon dengar-dengar dah letak jawatan. 

By the way, dunia pada masa ni sedang dilanda wabak Covid-19. Dah berjuta-juta manusia mati disebabkan oleh wabak ni. Sekarang ni, untuk Malaysia sendiri tgh berusaha untuk vaksin semua rakyat agar dapat mencapai herd immunity. Tapi, belum sempat habis semua rakyat Malaysia ni dapat vaksin, dah muncul varian baru Covid ni iaitu varian Delta. Siapa - siapa yang dijangkiti boleh menyebabkan kematian serta merta. Sesak nafas sedar- sedar mati. Lebih kurang gitu lah. 


Meja kerja sis bersempena WFH

Disebabkan itulah, dah setahun lebih ya, aku dapat bekerja dari rumah. Takde la setiap hari, ada jugak hari yang kena masuk office. Drpd PKP 1.0, ke PKP 2.0, PKP 3.0, sekarang dah tak panggil PKP dah, tapi panggil ikut fasa pulak. Aku sampai dah tak terfollow dah. Tapi secara kesimpulannya, semua orang kena duk rumah x leh pi merayap dah. Ha padan muka masing2. 

Tiba2 rasa terajin pulak nak menulis sebab tadi aku share link blog ni kat kawan aku Puan Ros tu. Kalau tengah baca yang ni saya hi ya Ros. Hahaha. Ok la till next time. Daaaaa...

                                                                        Love, Sem


No comments:

Post a Comment